2011. szeptember 4., vasárnap

Zöldbabos-tonhalas quiche

Ez a recept nagyon lassan jutott el idáig. Még tavasszal láttam a Paprika tv-ben az ötletet, nyáron meg is valósítottam és most így ősz elején meg is írom. Azt hiszem ezzel sikerült felállítanom saját negatív rekordomat. Azt vettem észre, hogy egyre több idő telik el a megvalósítás és a közlés között. De ígérem, igyekszem felállítani a pozitív rekordomat is.

Hozzávalók:
A vajastésztához:
1 csipet só
175 g liszt (én teljes kiőrlésű lisztet használtam)
85 g kemény vaj vagy margarin, kis kockákra vágva
1 db tojás
2-3 kávéskanál hideg víz

A töltelékhez:
20 dkg zöldbab
1 konzerv tonhal
só és frissen őrölt bors
2 tojás
2 dl tejszín

A tésztához a lisztet és a sót egy tálba szitáltam és hozzá morzsoltam a vajat. Amikor a keverék már finomra darált kenyérmorzsához hasonlított, a liszt közepében kialakított mélyedésbe beleütöttem a tojást és hozzáadtam 2 kávéskanál vizet. Egy kés hegyével elkevertem, majd kemény tésztává gyúrtam. A kész tésztát felhasználásig (kb. fél óra) a hűtőbe raktam. (Ha nem használjuk fel azonnal, legfeljebb 2 napig a hűtőben eláll.)
A töltelékhez a zöldbabot puhára pároltam (én fagyasztottat használtam), a tonhalról leöntöttem az olajat és villával kisebb darabokra vágtam.
A hűtőből kivettem a tésztát, majd egy 23 cm átmérőjű formába reszeltem a reszelő nagylyukú oldalán. Ujjaimmal addig nyomkodtam, míg a formát a peremével együtt szépen kibélelte.
A tésztán szétterítettem a zöldbabot, majd rátettem a tonhal darabkákat. Kézi habverővel összedolgoztam a tojásokat a tejszínnel, majd sóval, borssal fűszereztem. A tojásos masszát a tésztára öntöttem.
A sütőt előmelegítettem 200 fokra és a quiche-t háromnegyed óra alatt készre sütöttem.

A tészta forrása: Ízek a világból - Egytálételek (Reader's Digest Válogatás)

1 megjegyzés:

Beastie írta...

ez tök jól néz ki :)